Selasa, 04 Oktober 2016

Sajak Rindu



Bulan, aku rindu
Aku rindu akan jari jemari kecil yang mengusap pipiku dikala aku berbaring di pangkuannya,
Rindu akan bisik mesrah berhembus lirih di telingaku saat aku manja
Rindu akan sepoi kecup indah dikening ketika mata ini terpejam.

Bintang, dengarlah
Jiwa ini tertutup keluh akan hadirnya,
Yang sekejam hilang dalam pandangan mata,
Rindu bagai pisau,
Menyayat setiap jengkal gumpalan darah didada, bungkam hasrat untuk pergi.

Langit, katakan lah
Katakan pada rembulan, jika rindu ini miliknya, bagai bara api berkobar membakar sanubari.
Katakan pada bintang, jika sakit ini hanyalah fatamorgana,
Sakit memang sakit, namun hati ini nyata.
Menggebu-gebu di gelapnya malam.

Untuk malam ini saja
Aku bersandar di cahaya bulan dan gemerlip bintang.

#menunggupagi
#PIJ

0 komentar:

Posting Komentar